Recent kwam Schubert op de markt met een van de eerste systeemhelmen voorzien van de nieuwe ECE-R 22.06 keuring: de C5 motorhelm. Deze 'klaphelm' is de volledig nieuwe opvolger van de C4 en C4 Pro. Naast wat meer standaardzaken als een helmschaal die zowel uit glasvezel als carbon is gemaakt en een nieuw vizier, zet Schubert voor het nieuwe model vooral in op geluidsreductie en pasvorm. Qua geluid wil Schubert de C5 zo stil mogelijk krijgen; door gebruik van een nieuwe nekrol en kinflap zegt Schubert op een naked bike nog maar 85 dB te horen bij 100 km/u. Voor een betere pasvorm komt de helmfabrikant met het Schuberth Individual Concept, waarbij de motorrijder kan kiezen tussen wangstukken met verschillende diktes.
De nieuwe, strengere ECE 22-06 homologatie werd verkregen voor zowel de opengeklapte als gesloten stand.
De nieuwe Schubert C5 motorhelm zal vanuit twee schaalmaten leverbaar worden in de maten XS (53) – S (55) – M (57) – L (59) met schaal 1, XL (61) – XXL (63) – XXXL (65) krijgen de grotere schaal 2. Qua gewicht geeft Schubert 1640 gram voor de L (59) op, en 1790 gram voor de XL (61).
De C5 kost 629 euro voor de zes effen kleuren en 729 euro voor de twee designs die elk weer in vier kleuren leverbaar zijn.
Komentar